söndag 21 oktober 2012

Första veckan med nyfödd

I dag är det 1,5 vecka sedan vår bäbis kom till oss. Det är ibland lite kaosartat att ha två barn så här i början(det tar oss nästan två timmar att komma iväg någonstans) och vi är otroligt trött (sover det ena barnet är det andra vaket) men också helt fantastiskt!

3906_522818544413069_79190811_n

foto: Lotta Winbäck

På Mammasidan finns en bra artikel om tiden efter förlossningen.

Man räknas som “nyförlöst” i 6 veckor efter själva förlossningen. Det behöver i alla fall jag påminna mig om. I mitt fall, då förlossningen gick så bra, har jag märkt att jag lätt drar iväg och gör lite för mycket, kör på lite för hårt. Jag tror inte att det är så bra men man vill ju så mycket!

Knipövningarna vill jag dock inte fuska med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar