fredag 18 januari 2013

Mamma ta hand om dig!

Jag mår ju väldigt bra om jag tar hand om min kropp inte bara psykiskt (med t.ex. tre lugna andetag) utan även fysiskt. Jag mår ju så mycket bättre på alla sätt och vis om jag rör på mig.

Förutom min självupplevda erfarenhet av detta så finns det ju ton med forskning som säger att motion är bra för det mesta :) Vi lever längre, håller oss friska, motverkar depressioner etc.

tahand

Jag har aldrig kunnat följa någon form av träningsschema. Jag vet inte vad det beror på. Det går säkert att analysera på något sätt. Men istället för att göra det väljer jag att göra #någotvarjedag. Varje dag ska jag röra på mig på något sätt. Det behöver inte vara något mastodont-pass, 5 solhälsningar, 10 min youtube workout eller en extra promenad räcker. Men det ska vara utöver mina vanliga promenader till och från förskolan till exempel. Meningen är att få in rörelse som en naturlig del i mitt liv.

Jag började 1 januari och hittills har det gått utmärkt. 10 minuter har jag alltid. Det går inte att komma ifrån.

Häng på du med! Jag redovisar på Instagram under hashtagen #någotvarjedag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar