lördag 24 november 2012

Baby med mjölkallergi?

Vi anar att vår bäbis har mjölkallergi. Han har haft mycket magknip och några nätter har jag varit uppe med honom mellan ett och fem. Då är man rätt spak sen... Det har blivit bättre av regelbunden massage och att jag undvikt viss mat som kål, mjöl, choklad, lök mm.

Nu ska jag testa att vara helt mjölkfri i en vecka för att sen dricka mjölk och se vad som händer.

Det är inte lactoset man ska undvika utan mjölkproteinet vilket gör det lite svårare men inte så jobbigt som man kan tro. Igår gjorde jag de godaste saffransbullar någonsin. Helt mjölkfria!

Det svåraste att undvara är helt klart ost tycker jag.

1 kommentar:

  1. Jobbigt med ledsen bäbis :(
    Hoppas det reder sig - mycket verkar ju kunna växa till sig med tiden också, alltså bara för att barnet reagerar som lillliten betyder det inte att det alltid kommer att vara känsligt för födoämnet.

    Ang. mjölkfritt så finns det ju massor av alternativ! Det är väl osten då som är svår, och mjölken i kaffet kke? Annars går det ju fint utan mjölk! En vän kokade tom. visst kola på kokosmjölk, eller om det var kolasås? Nåväl, det lät spännande och helt klart värt ett försök tcker jag!

    SvaraRadera