fredag 6 juli 2012

Förlossningsbilder och 6:e sinne

Ett sätt som jag förbereder mig inför den kommande förlossningen är att måla. När lilla L målar, så gör jag det också. Opretentiöst och kravlöst.

Idag målade jag denna, som för mig skulle berätta något om att öppna upp så mycket som möjligt för det liv som ska ut. Huvudet är lugnt och rofyllt, livet är färgstarkt och vibrerande:

öppna

Lilla L frågar – Vad målar du mamma?

Jag svarar – Vad tycker du att det ser ut som?

- En stjärna! Nån som föder barn! säger hon bergsäkert.

Va? Hur kan hon se det? Hur kan hon veta?

Jag har alltid haft en känsla av att barn har ett “sjätte sinne”. Eller rättare sagt har de kanske ännu inte förlorat en del av det naturliga sätt att kommunicera vi en gång kunde… Kanske är det så.

Och det här med teknik kan de också, de små. Lilla L har just hjälpt mig att scanna in de bilder jag hittills gjort. Så kanske får ni se fler.

/Eva

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar