måndag 2 januari 2012

Veckans: - Mamma ta hand om dig!

Senaste “Mamma ta hand om dig” utgick eftersom jag tog hand om mig!

tahand

Vi (lilla familjen) packade in oss i en bil och åkte upp till Dalarna där vi hyrt en stuga. Dagarna gick ett sakta, härligt mak där vi allt annat än stressade. Vad fantastiskt!

En morgon vaknade jag, pigg och utvilad vid 7.30. De andra sov. Jag smög upp och gjorde kaffe och låg sen i soffan och läste i en timme tills de andra vaknade. Åh, så underbart!

Så dagens Mamma ta hand om dig-tips är

Får du en stund för dig själv. Skit i tvätten/disken/städningen/betala räkningar/byta däck på bilen eller vad det kan vara. Sätt dig ner, lägg upp fötterna och njut av din ensamhet en stund! För vi behöver det, vi är värda det och kan tillåta oss det.

Det är okey! Det är okey att inte göra. Det är kanske de mest väl investerade tiden på dagen. För om man tänker på hur mycket mer energi man har sedan, hur mycket bättre man kommer må, vilken ork man har med bildäck som krånglar eller barn som inte vill klä på sig. Då kan man nästan inte avstå från den här tiden av overksamhet!

1 kommentar:

  1. vad roligt att ni hittade min blogg, och spännande med er verksamhet tycker jag! det behövs verkligen mer av det tänket. jag är barnmorska och mitt mål är också att starta upp någon slags förlossningsförberedande kurs med liknande fokus som ni har. kul att det finns fler som tänker i samma banor!

    SvaraRadera