måndag 2 januari 2012

Ina May’s Guide to childbirth

Den här nyårshelgen har jag läst Ina May Gaskins bok Guide to childbirth. Och vilken bok!

0091924154

Jag har haft den hemma ett tag då den är kurslitteratur till doulautbildningen jag har tänkt att gå i år men inte kommit mig för att läsa den. Den ser lite tjock ut. Och på engelska. Och mycket text. Men som sagt, vilken bok! Den går knappt att lägga ifrån sig. Det måste vara en av de roligaste faktaböcker jag läst. Men som så mycket annat hänger det så klart på intresse.

Jag är väldigt glad att jag inte bor i USA när jag läser denna bok. Tack och lov att vår förlossningsvård ser annorlunda ut! Trots att den här boken utgår från amerikansk standard och (i stort sett) motsatsen till den kan jag rekommendera boken till alla som ska föda barn, tänker sig föda barn eller på något sätt är kommer i kontakt med förlossningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar