måndag 25 juni 2012

Gravid vecka 20-25

Vecka 20: Magen börjar bli stor och fin. Om jag ignorerar växande lår och valken på ryggen så känner jag mig vacker!

Vecka 21: Vaknar ofta med ont i ländryggen. Ofta gör det ont när jag börjar gå men det går över efter ca 10 minuter.

Vecka 22: Jag är på utbildning i Italien. Lite trist att inte få äta parmaskinka och dricka vin. Njuter av italiensk glass!

Vecka 23: Mår över lag bra. Fosterrörelserna blir tydligare och tydligare vilket är härligt. Framförallt när jag lägger mig i soffan på kvällen drar bäbisen igång där inne och ofta ligger jag bara och njuter av det utan att se vad som är på teve.

Vecka 24: Hoppar studsmatta på midsommarafton och upptäcker att bäckenbotten inte riktigt är vad den varit… Jag får knipa ordentligt för att inte kissa på mig.

DSC07372

Vecka 25: Bäbisen lever rövare på natten och håller mig vaken en halvtimme. Dagen efter är det besök hos barnmorskan. Alla värden är bra och det visar sig att bäbisen redan lagt sig med huvudet nedåt. Kanske var det det som pågick i natt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar