torsdag 8 december 2011

Eva har övat Slow

Jag har varit sjuk hela veckan. Hosta, snor, yrsel, huvudvärk och allt det där som går runt. Men ingen feber vilket har lett till att hjärnan har varit relativt pigg men kroppen trött, så trött.

Kropp och själ har inte riktigt hängt ihop den här veckan alltså. Istället för att bli frustrerad över allt jag inte har kunnat göra bestämde jag mig tidigt för att bara njuta av att ta det lugnt –att inte behöva göra något alls.

Det blir verkligen en stor skillnad om jag ligger i soffan och slösurfar och hela tiden önskar att jag var pigg och gjorde något annat. Eller om jag tänker att –Äntligen får jag tid att läsa alla de där bloggarna jag inte hunnit med förut. Och vad skönt det är att sova middag.

Två av dagarna har jag fått hämta på förskolan då maken jobbat sent. Då har jag verkligen fått övat på att vara slow. Att gå så långsamt att jag har krafter kvar när jag kommer fram. DET är långsamt kan jag berätta. Sniglar skulle gå om mig.

Nu har jag övat mig i detta, jag har varit mindful, slow, gillat läget. Men nu längtar jag verkligen till att resten av familjen ska komma hem för jag börjar bli lappsjuk -ensam här hemma.

1

1 kommentar:

  1. hej,
    den gula fina kudden hittar du på www.ilva.se de finns massa fint där!!!!
    kram rackarungar

    SvaraRadera